FANDOM

Fragment parku

Fragment parku

Park Szypowskiego

Widok na park od ulicy Grochowskiej

Park Jana Szypowskiego "Leśnika" – park położony na Pradze Południe, w okolicach Dworku Grochowskiego. Ograniczony jest ulicami Grochowską, Kwatery Głównej, Osowską, Trembowelską i Bitwy Grochowskiej. Na terenie parku znajduje się ośrodek sportowy, ogród jordanowski oraz plac zabaw.

Niegdyś park nosił imię 13 września 1944, od roku 1990 nazwany był imieniem Piotra Wierzbickiego. Od 2005 roku park nosi obecną nazwę. W parku znajduje się Dworek Grochowski – wybudowany z inicjatywy prymasa Michała Poniatowskiego; według przekazów w trakcie bitwy grochowskiej był kwaterą Józefa Chłopickiego.

W parku znajdują się również dwa inne, warte uwagi obiekty – kamienna pergola, wybudowana częściowo z macew wziętych po wojnie z cmentarza żydowskiego (usunięto je w październiku 2014 roku), a także fragmenty cokołu przedwojennego Pomnika Lotnika, który znajdował się wówczas na pl. Unii Lubelskiej (zabrano je w październiku 2014 roku i przekazano do Jaworzna).

Do parku można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespołach przystankowych Żółkiewskiego i Kwatery Głównej.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię