Fandom

Warszawikia

PKS Grodzisk Mazowiecki

5428 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
A586-160.jpg

Scania firmy PKS Grodzisk Mazowiecki na linii 160.

A525-191.jpg

195 (Stryjenskich).jpg

PKS Grodzisk Mazowiecki - firma transportowa z siedzibą w Grodzisku. Firma jest jednym z ajentów Zarządu Transportu Miejskiego, czyli wykonuje na zlecenie miasta kursy w ramach systemu komunikacji miejskiej.

Główna zajezdnia znajduje się na terenie Grodziska Mazowieckiego, na ulicy Chełmońskiego 33. Druga zajezdnia PKS-u znajduje się w Warszawie na ulicy Klementowickiej. Tabor służący do obsługi linii miejskich ZTM składa się ze 107 autobusów marki Scania. Pierwsze Scanie pojawiły się w 2007 roku, rok później PKS Grodzisk Mazowiecki wygrał kolejny przetarg oferując najniższą stawkę za wozokilometr. Ajent obsługiwał linię 137 mikrobusem marki Autosan do roku 2011, gdy została przemianowana w 245. Od września 2013 roku ajent obsługiwał 9-metrowym autobusem marki Autosan linię 813. W lutym 2015 roku autobus Iveco Crossway kupiony przez tą spółkę zaczął kursować na linii 743.

Firma PKS Grodzisk Mazowiecki nie działa wyłącznie na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obsługuje również komunikację miejską w Grodzisku Mazowieckim, Żyrardowie oraz w Ząbkach. PKS odpowiada również za linie dojazdowe do Brwinowa, Mszczonowa, Pruszkowa oraz Sochaczewa.

Ilostan taboruEdytuj

stan na 28 czerwca 2016 roku

Model Liczba sztuk
Scania CN270UB 54

Zobacz również

Linki zewnętrzneEdytuj

Zajezdnie autobusowe i przewoźnicy w Warszawie:

Działające: KleszczowaOstrobramskaStalowaWoronicza

Wyłączona z eksploatacji na czas przebudowy: Redutowa

Zlikwidowane: WolaMuranówPragaŁazienkowskaŻoliborzBurakówHale MirowskieInflanckaObozowaChełmskaPożarowaVeoliaITS Michalczewski

Przewoźnicy prywatni: ArrivaEuropa Express CityKomunikacja Miejska ŁomiankiMobilisPKS Grodzisk Mazowiecki

W sieci Wikii

Losuj Wikię