Fandom

Warszawikia

PKS Grodzisk Mazowiecki

5344 strony w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
A586-160.jpg

Scania firmy PKS Grodzisk Mazowiecki na linii 160.

A525-191.jpg

195 (Stryjenskich).jpg

PKS Grodzisk Mazowiecki - firma transportowa z siedzibą w Grodzisku. Firma jest jednym z ajentów Zarządu Transportu Miejskiego, czyli wykonuje na zlecenie miasta kursy w ramach systemu komunikacji miejskiej.

Główna zajezdnia znajduje się na terenie Grodziska Mazowieckiego, na ulicy Chełmońskiego 33. Druga zajezdnia PKS-u znajduje się w Warszawie na ulicy Klementowickiej. Tabor służący do obsługi linii miejskich ZTM składa się ze 107 autobusów marki Scania. Pierwsze Scanie pojawiły się w 2007 roku, rok później PKS Grodzisk Mazowiecki wygrał kolejny przetarg oferując najniższą stawkę za wozokilometr. Ajent obsługiwał linię 137 mikrobusem marki Autosan do roku 2011, gdy została przemianowana w 245. Od września 2013 roku ajent obsługiwał 9-metrowym autobusem marki Autosan linię 813. W lutym 2015 roku autobus Iveco Crossway kupiony przez tą spółkę zaczął kursować na linii 743.

Firma PKS Grodzisk Mazowiecki nie działa wyłącznie na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obsługuje również komunikację miejską w Grodzisku Mazowieckim, Żyrardowie oraz w Ząbkach. PKS odpowiada również za linie dojazdowe do Brwinowa, Mszczonowa, Pruszkowa oraz Sochaczewa.

Ilostan taboruEdytuj

stan na 28 czerwca 2016 roku

Model Liczba sztuk
Scania CN270UB 106
Scania CN280UB 1

Zobacz również

Linki zewnętrzneEdytuj

Zajezdnie autobusowe w Warszawie:

Działające: KleszczowaOstrobramskaStalowaWoronicza

Wyłączona z eksploatacji na czas przebudowy: Redutowa

Zlikwidowane: WolaMuranówPragaŁazienkowskaŻoliborzBurakówHale MirowskieInflanckaObozowaChełmskaPożarowaPiasecznoVeoliaITS Michalczewski

Przewoźnicy prywatni: Europa Express CityKomunikacja Miejska ŁomiankiMobilisPKS Grodzisk Mazowiecki

W sieci Wikii

Losuj Wikię