FANDOM

Akcje związane z Masą Krytyczną

Warszawska Masa Krytyczna

Nocna Masa Krytyczna

Masa Turystyczna

Zjazd Gwiaździsty

Nocna Masa Krytyczna (w skrócie NMK, potocznie Nocna Masa) to comiesięczne spotkanie warszawskich rowerzystów, które odbywa się w nocy z II soboty miesiąca na niedzielę. Spotkanie odbywa się tak jak na WMK, na pl. Zamkowym. Rowerzyści wyruszają stamtąd w trasę układaną na bieżąco podczas przejazdu (czasem są to centralne dzielnice, a czasem sąsiednie miasta). Frekwencja wynosi zwykle ok. 10% frekwencji ostatnio-piątkowej Masy w tym samym miesiącu, a tempo przejazdu to ok. 20km/h. Jak podają organizatorzy zaletą nocnej jazdy rowerem jest nie tylko mniejszy ruch uliczny, cisza nawet w centrum miasta i lekkość jazdy, ale też niesamowite wrażenia jakich może dostarczyć nocna jazda po klimatycznych uliczkach Pragi czy po lesie.

Początek Nocnej Masy Krytycznej nastąpił o północy, 1 lipca 2004. Wtedy blisko 100 warszawskich rowerzystów pojawiło się na pl. Bankowym pod ratuszem, aby powitać pierwszy autobus w którym obowiązywał nowy regulamin dopuszczający bezpłatny przewóz rowerów. Jednak cykliści nie skorzystali z nowej możliwości i pojechali dalej na rowerach które służą do jeżdżenia, a nie wożenia.

Kolejne Nocne Masy w 2004 roku odbywały się nieregularnie, od jednego do kilku razy w miesiącu, jednak w 2005 roku kiedy pojawiło się wiele nowych imprez, dla Nocnej Masy został zarezerwowany stały termin w II sobotę miesiąca. W styczniu 2007 roku podczas Nocnej Masy oficjalnie został rozpoczęty finał WOŚP.

W sieci Wikii

Losuj Wikię