FANDOM

Ogórek Noc Muzeów Plac Defilad

Autobusy linii muzealnych z "Ogórkiem" na pierwszym planie na pl. Defilad

Autobus B (Noc Muzeów 2010)

Autobusy linii muzealnych na placu Bankowym

Noc Muzeów – cykliczna impreza kulturalna, odbywająca się rokrocznie w maju, podczas której do późnych godzin nocnych (do godziny 1:00, czasem nawet do 3:00) bezpłatnie można zwiedzać muzea, galerie oraz liczne obiekty użyteczności publicznej.

Pierwsza noc muzeów odbyła się w 1997 roku w Berlinie, w Warszawie została ona zorganizowana po raz pierwszy w 2004 roku. W 2006 roku uczestniczyły w akcji 42 kraje europejskie i około 2 tysiące muzeów i galerii, w Warszawie brało w niej udział około 60 placówek. Z roku na rok Noc Muzeów cieszy się coraz większą popularnością, a udział w niej biorą nie tylko placówki muzealne i galerie, ale także także stowarzyszenia czy kluby miłośników. W 2007 roku po raz pierwszy została uruchomiona zabytkowa linia tramwajowa, w 2010 roku w imprezie wzięło udział 170 placówek kulturalnych, a w 2012 roku impreza przyciągnęła łącznie 200 tysięcy osób. W 2013 roku impreza została zorganizowana po raz dziesiąty, wzięło w niej udział 210 placówek, w 2014 roku 234 placówki, a w 2015 roku już 237 placówek.

Noc Muzeów w Warszawie jest organizowana przez Urząd Miasta, między warszawskimi obiektami zapewnione jest darmowy przejazd autobusami, wśród których można znaleźć zabytkowe Jelcze, tzw. "ogórki".

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię