FANDOM

Ten artykuł dotyczy niedawnego, trwającego lub nadchodzącego wydarzenia czy zmiany.
Informacje w nim zamieszczone będą zmieniane lub uzupełniane.

Mosty śródmiejskie – dwie projektowane przeprawy przez Wisłę o charakterze lokalnym, mające połączyć Śródmieście z Pragą po 2020 roku.

Mosty znajdują się w bardzo odległych planach, znana jest jedynie ich przyszła lokalizacja i charakter. Północny most ma powstać na przedłużeniu ulicy Ratuszowej łącząc ją ze Starym Miastem, zaś południowy ma połączyć ulice Okrzei i Karową. Oba mają powstać po 2020 roku. Będą służyć jako połączenie lokalne lub awaryjne o małym natężeniu ruchu. Most na przedłużeniu ul. Ratuszowej będzie miał charakter pieszo-rowerowy. Mostem na przedłużeniu ul. Okrzei przebiegać będzie droga klasy L (lokalna) z chodnikami i ścieżkami rowerowymi po obu stronach jezdni.

W połowie 2013 roku zaproponowano do realizacji trasę tramwajową przez ten most na wysokości ul. Karowej, która biegłaby od al. Jana Pawła II przez ul. Świętokrzyską i ul. Emilii Plater do pl. Piłsudskiego, następnie tunelem do ul. Karowej, mostem przez Wisłę, ul. Okrzei i ul. Ząbkowską do ul. Kawęczyńskiej – celowość budowy będzie badana przez specjalistów.

Mosty na Wiśle
Historyczne: Zygmunta AugustaPonińskiegoBeseleraKierbedziaPrzy CytadeliWysokowodnySyreny
Istniejące: Skłodowskiej-CurieGrota-RoweckiegoGdańskiŚląsko-DąbrowskiŚwiętokrzyskiŚrednicowyPoniatowskiegoŁazienkowskiSiekierkowski
Projektowane: KrasińskiegoŚródmiejskieNa ZaporzePołudniowy

W sieci Wikii

Losuj Wikię