FANDOM

Michał Nivette (ur. 4 lutego 1946), prezes zarządu i główny udziałowiec Spółki Nivette sp. z o.o.. W 1964 ukończył Technikum Samochodowe w Warszawie.

W 1970 roku założył firmę serwisu mechanicznego samochodów Łada i Fiat. W latach 1974-1985 prowadził serwis samochodów wyścigowych i rajdowych. W 1989 roku brał udział w sprowadzaniu na rynek polski samochodów Subaru - został jednym z pierwszych autoryzowanych serwisów tej marki w Polsce. W 1997 roku zakłada spółkę Nivette sp. z o.o. (która jest firmą rodzinną) i zostaje dilerem firmy General Motors Poland. Zaczyna sprzedawać i serwisować samochody marki Opel. W roku 2001 uzyskał tytuł Dealera Roku, w roku 2004 tytuł Wawerczyka Roku i Solidnej Firmy. W tym samym 2004 roku dostaje Certyfikat Najwyższej Jakości.

Jest miłośnikiem motoryzacji (samodzielnie odrestaurował zabytkowy samochód Opel Kapitan z 1940 roku), honorowym członkiem Automobilklubu Polski, sponsorem imprez motoryzacyjnych. Jest też znawcą nalewek. Mieszka w Wawrze. Synowie są kierowcami rajdowymi.

Korzenie rodziny Michała Nivette w Polsce sięgają XVIII wieku. Założycielem polskiej gałęzi rodu był przedsiębiorca i konstruktor François Nivette. Jako jeden z pierwszych w kraju wykonywał resory piórowe według projektu André Dalesme.

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię