FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy szpitala. Zobacz też: Zespół przystankowy Szpital Bródnowski.
Wojewódzki Szpital Bródnowski

Wojewódzki Szpital Bródnowski

Mazowiecki Szpital Wojewódzki (dawniej i potocznie: Szpital Bródnowski) – szpital w Warszawie położony na Targówku na ul. Kondratowicza 8. Kompleks Szpitalny stanowi 12 budynków, powierzchnia terenu liczy 78 168 metrów kwadratowych, z czego aż 39 700 metrów kwadratowych to park służący rekreacji pacjentów i personelu. W szpitalu działa 8 Katedr i Klinik II Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej, Centrum Kształcenia Podyplomowego, Instytutu Żywienia i Żywności, 5 oddziałów szpitalnych oraz 6 zakładów diagnostycznych i terapeutycznych. Przy Szpitalu Bródnowskim jest przychodnia, w której działa 30 Poradni Specjalistycznych oraz Przychodnia Podstawowej Opieki Zdrowotnej. W szpitalu może być jednocześnie hospitalizowanych 669 pacjentów. Blok Operacyjny liczy 14 sal zabiegowych oraz 3 wydzielone bloki operacyjne powiązane bezpośrednio z Klinikami i Oddziałami.

Historia Edytuj

Wojewódzki Szpital Bródnowski rozpoczął działalność 22 stycznia 1981 roku obejmując opieką pacjentów z bardzo dużego, bo liczącego około 600 tys. mieszkańców rejonu stolicy. Na przestrzeni lat szpital stopniowo rozwijał swoją działalność, sukcesywnie rozbudowując bazę diagnostyczną i leczniczą tak, aby obecnie posiadać możliwości udzielania świadczeń na wysokim europejskim poziomie. W styczniu 2006 roku minęła 25. rocznica działalności Szpitala. Ze względu na nowoczesne wyposażenie i zaplecze diagnostyczne oraz wysoko wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną szpital stał się ośrodkiem nauczania dla studentów II Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, a także prowadzi kształcenie podyplomowe lekarzy w ramach Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego.

W 2009 roku rozpoczęto działania mające na celu prywatyzację szpitala[1], co zakończyło się w 2011 roku przekształceniem szpitala, jako pierwszego na Mazowszu, w spółkę prawa handlowego. Po przekształceniu szpital przyjął nową nazwę Mazowiecki Szpital Wojewódzki. W 2012 roku rozpoczęto remont i docieplanie elewacji budynków, zaś we wrześniu 2013 roku obok szpitala otwarto całodobowe lądowisko dla helikopterów[2], zmianie ulegnie też charakterystyczna, niebieska barwa, gdyż budynek został otynkowany na szaro z dwoma pionowymi pasami.

W czerwcu 2013 roku poinformowano, że szpital przygotowuje się do rozpoczęcia budowy nowoczesnego ośrodka radioterapii, którego specjalnością ma być nowoczesna metoda leczenia nowotworów chemią oraz rezonansem magnetycznym[3]. Prace budowlane powinny rozpocząć się jesienią i zakończyć w II połowie 2015 roku, w środku znajdzie się miejsce dla 60 pacjentów, a koszt budowy ośrodka powinien wynieść około 60 mln złotych. Nowy obiekt zostanie połączony z obecnym budynkiem szpitala.

Linki zewnętrzne Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Radni za prywatyzacją szpitali, tvnwarszawa.pl, 03.09.2009
  2. Szpital otwiera heliport. Szybciej pomogą pacjentom, gazeta.pl, 10.09.2013
  3. Nowoczesny ośrodek na Bródnie: "Uderzą bezpośrednio w raka", tvnwarszawa.pl, 05.06.2013

W sieci Wikii

Losuj Wikię