FANDOM

Marian Senger

Marian Senger

Marian Senger (ps. Cichy, ur. 1923; zm. 6 lutego 1944 w Warszawie) – harcerz, członek oddziału Kedywu "Pegaz", uczestnik akcji Kutschera.

W trakcie akcji Kutschera zajmował się ubezpieczeniem, podczas wymiany ognia został ciężko ranny w brzuch. Natychmiast po zakończeniu akcji Zbigniew Gęsicki "Juno" oraz Kazimierz Sott "Sokół" zabrali jego oraz rannego Bronisława Pietraszewicza "Lota" najpierw do Szpitala Maltańskiego, jednak ze względu na brak odpowiednich lekarzy przetransportowano ich do Szpitala Praskiego na ulicę Sierakowskiego. Po sześciogodzinnej walce o życie ewakuowano go z powodu zagrożenia aresztowaniem, przewieziony został najpierw do Szpitala Szkoły Pielęgniarek, gdzie odmówiono przyjęcia kłopotliwego pacjenta, a potem do Szpitala Ujazdowskiego, gdzie postąpiono tak samo. Ostatecznie przewieziono go do Szpitala Maltańskiego, jednak jego stan nie dawał już szans na przeżycie. Zmarł 6 lutego 1944 roku.

Za udział w akcji odznaczono go Krzyżem Walecznych, pochowany został na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. Marian Senger jest także patronem jednej z ulic na Ursynowie.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię