Fandom

Warszawikia

Młociny

5390 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy osiedla i obszaru MSI. Zobacz też: Młociny (strona ujednoznaczniająca).
MSI Młociny.svg

Obszar MSI Młociny

Młociny – osiedle i obszar wg MSI położony na warszawskich Bielanach w okolicach ul. Pułkowej, ul. Zgrupowania AK „Kampinos” i Huty Warszawa. Młociny graniczą od północy z gminą Łomianki, od wschodu przez Wisłę z warszawską dzielnicą Białołęka, od południa z osiedlem na Wrzecionie i Lasem Bielańskim, od zachodu zaś z Wólką Węglową. Teren Młocin włączono do Warszawy w roku 1951.

Na terenie Młocin znajduje się bardzo wiele terenów zielonych, należą do nich m.in. Las Młociński, Park Młociński oraz Park Nowa Warszawa przy ulicy Michaliny. W XVI wieku tereny Młocin były królewskim zwierzyńcem. Właśnie te tereny upatrzył sobie w XVIII wieku Henryk Brühl i postawił tam swój zespół rezydencjonalny, istniejący do dziś. Na początku XX w. zaplanowano utworzenie miasta-ogrodu na terenie w przybliżeniu ograniczonym dzisiejszymi ulicami Marymoncką, Heroldów i Wóycickiego, ale do wybuchu II wojny światowej udało się sprzedać tylko niewielką liczbę parcel. Przez teren miasta-ogrodu biegła linia kolei młocińskiej.

Zobacz teżEdytuj

Obszary Bielan wg Miejskiego Systemu Informacji

ChomiczówkaHutaLas BielańskiMarymont-KaskadaMarymont-RudaMłocinyPiaskiPlacówkaRadiowoSłodowiecStare BielanyWawrzyszewWrzecionoWólka Węglowa

W sieci Wikii

Losuj Wikię