FANDOM

Lato Filmów - Festiwal Filmowy i Artystyczny, którego organizatorem jest Fundacja Działań Artystycznych i Filmowych "Ruchome Obrazy". Począwszy od roku 2008 impreza (o numerze 14) organizowana jest w Warszawie. Pierwszy pokaz filmów pt.: "Wspólna przestrzeń, wspólne korzenie", który zapoczątkował historię Lata Filmów odbył się w roku 1995 w Kazimierzu nad Wisłą i trwał cztery dni (23-27 sierpnia). Impreza na kolejne dziesięć lat wpisała się w krajobraz kulturalny Kazimierza n/Wisłą (edycje 1.-10.). W 2005 roku, na kolejne trzy lata, została przeniesiona do Torunia (edycje 11.-13.). Przy braku dotacji władz miasta została w 2008 roku przeniesiona do Warszawy. Odbywać sie będzie w dniach od 8 do 13 lipca w obrębie Traktu Królewskiego oraz klubach - m.in. "Chłodna 25", "Plan B". Klubem festiwalowym będzie prawdopodobnie "Obiekt Znaleziony".

W ramach 14. festiwalu odbędzie się:

  • pierwszy Script Festival - Forum Scenarzystów czyli wykłady, seminaria i specjalne spotkania z najlepszymi twórcami scenariusz z kraju i zagranicy,
  • czwarta edycja konkursu na Film z Najlepszym Scenariuszem (nagrodą jest statuetka "Złotego Pióra"),
  • Konkurs Kina Niezależnego (po raz 7.)
  • Konkurs Etiud Studenckich (po raz 2.)
  • całoroczna prezentacja dorobku wybitnych polskich scenarzystów "Pióro Mistrza"
  • Nowa Fala w kinie francuskim - Jean Luc Godard i inni
  • Retrospektywa twórczości Luciana Pintilie - u źródeł rumuńskiej nowej fali
  • Przegląd Kinematografii Kubańskiej
  • Focus on - Korea Północna w soczewce

Wstęp na wszystkie wydarzenia festiwalowe (pokazy plenerowe, warsztaty scenopisarskie, koncerty) będzie bezpłatny.

Lato Filmów na UrsynowieEdytuj

Mini replika 13. toruńskiej edycji Lata Filmów, która miała miejsce na Ursynowie w dniach 10-12 sierpnia 2007 roku. Pokazano zwycięskie filmy z 13. Lata Filmów w Toruniu oraz z okazji 30-lecia Dzielnicy Ursynów materiały archiwalne WFDiF oraz TVP o tym jak powstawała dzielnica. Przegląd miał miejsce przy Kopie Cwila. Zorganizowano także Lato Filmów dla Dzieci. O godzinie 15:00 w oba dni zorganizowano czytanie bajek, zabawy w kino, konkursy filmowe i konkurs plastyczny o tematyce filmowej (forma dowolna).

Dane teleadresoweEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię