FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Ursus (strona ujednoznaczniająca).
PKP Ursus2
DSC04416

Przystanek nr 10

PKP Ursus (przystanek)

Przystanek nr 11 i nr 12 (w tle)

Zespół przystankowy PKP Ursus (nr 4217, rozkłady jazdy) – zespół przystanków i krańców autobusowych, położony w Ursusie, na ulicach Traktorzystów, Wojciechowskiego, Regulskiej, Spisaka, Sosnkowskiego, Wiosny Ludów, Kościuszki i Bohaterów Warszawy, w obrębie przystanku kolejowego Warszawa Ursus. Z przystanku kolejowego Warszawa Ursus odjeżdżają pociągi SKM.

Historia Edytuj

Zespół powstał 1 maja 2008 roku. Początkowo w zespole były tylko dwa przystanki przy ul. Traktorzystów, jednak niebawem do zespołu włączono zespół przystankowy Kościuszki, oraz uruchomiono przy ul. Regulskiej trzy przystanki na pętli autobusowej. Ponadto dnia 24 maja utworzono też przystanek nr 12 przy ul. Wojciechowskiego. W 2011 roku pętla została przebudowana, a w 2014 roku uruchomiono dodatkowe przystanki na ul. Wiosny Ludów.

10 września 2016 roku w zespole znalazł się przystanek nr 15, zlokalizowany na ul. Sosnkowskiego, który wcześniej znajdował się w zespole Malinowa i nosił numer 04.

Układ przystanków Edytuj

  • 21:
    okresowy krańcowy: 401
  • 22:
    krańcowy: 129
  • 24:
    krańcowy: 178

Galeria Edytuj

Krańce komunikacyjne w Ursusie:

Obecnie działające: PKP GołąbkiPKP UrsusPKP Ursus-NiedźwiadekRegulskaSkoroszeUrsus-NiedźwiadekUrsus-Ratusz
Historyczne: GołąbkiPrażmowskaStarodębyUrsus-Sanktuarium