Fandom

Warszawikia

Kazimierz Marcinkiewicz

5343 strony w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Kazimierz Marcinkiewicz.jpg

Kazimierz Marcinkiewicz (ur. 20 grudnia 1959 w Gorzowie Wielkopolskim) – polski polityk, w latach 2005-2006 Prezes Rady Ministrów, pomiędzy 20 lipca a 2 grudnia 2006 pełniący funkcję prezydenta m. st. Warszawy.

Z wykształcenia fizyk - studiował na wydziale fizyki Uniwersytetu Wrocławskiego, w latach 1982-89 uczył fizyki w jednej ze szkół w Gorzowie Wielkopolskim. W latach 1992-93 wiceminister edukacji, od 1999 do 2000 szef gabinetu politycznego Jerzego Buzka. 27 września 2005 został mianowany jako kandydat Prawa i Sprawiedliwości na stanowisko Premiera, a 10 listopada otrzymał wotum zaufania. 10 lipca 2006 podał się do dymisji.

18 lipca 2006 premier Jarosław Kaczyński nominował Kazimierza Marcinkiewicza na pełniącego funkcję Prezydenta m.st. Warszawy, zastępując na tym stanowisku Mirosława Kochalskiego. Kazimierz Marcinkiewicz był kandydatem partii Prawo i Sprawiedliwość na prezydenta Warszawy w 2006 roku, jednak przegrał w II turze wyborów z Hanną Gronkiewicz-Waltz w stosunku 46,82% do 53,18% głosów.

LinkiEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię