FANDOM

Katedra Hungarystyki na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego jest ośrodkiem badań hungarologicznych i ugrofinistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa, języka, historii i kultury. Prowadzi działalność dydaktyczną i naukową od 1952 roku. Od tegoż roku istnieje specjalizacja węgierska, na której w dalszym toku studiów dochodzą elementy języka fińskiego i estońskiego. W 2007 roku otwarto drugi kierunek, specjalizację fińską.

Studia w Katedrze Hungarystyki są dwustopniowe. Etap licencjacki obejmuje cztery lata. Etap następny - magisterski trwa trzy semestry. Studia kończą się uzyskaniem tytułu magistra filologii – specjalność hungarystyka/ugrofinistyka lub tytułu licencjata. Katedra dysponuje biblioteką posiadającą bogaty księgozbiór, m.in. zasoby przedwojennej biblioteki Instytutu Węgierskiego, stworzonej przez Adorjána Divékyego – pierwszego wykładowcy języka węgierskiego na UW, XIX–wieczne zbiory z Debreczyna, a nawet stare druki. W sumie ok. 40 000 woluminów książek, 160 tytułów czasopism. Przy Katedrze działa Koło Naukowe Studentów Hungarystyki.

Dane teleadresoweEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię