FANDOM

41778 140604595984790 2364 n

Katarzyna Munio

Katarzyna Munio (ur. 1 września 1971 roku) – lokalna działaczka, polityk, radna Warszawy w latach 2006-2010, kandydatka w wyborach na prezydenta Warszawy w 2010 roku.

Działalność samorządowaEdytuj

Katarzyna Munio od 2006 roku jest radną m.st. Warszawy początkowo z ramienia Platformy Obywatelskiej, a potem Stronnictwa Demokratycznego. Pracowała w komisjach sportu i rekreacji, edukacji i rodziny, infrastruktury i inwestycji, kultury oraz w doraźnej komisji ds. organizacji Euro 2012. Za głosowanie przeciwko przyznaniu pół miliarda złotych na rozbudowę stadionu Legii Warszawa zmuszona została do rezygnacji z przewodniczenia komisji sportu.

13 marca 2009 roku opuściła szeregi Platformy Obywatelskiej i zrezygnowała jednocześnie z przewodniczenia kołu PO w dzielnicy Włochy, decyzja jej była protestem przeciwko polityce PO w Warszawie, szastaniu publicznymi pieniędzmi przy finansowaniu stadionu Legii oraz polityce zatrudnieniowej w ramach etatów rozdawanych radnym PO.

Działalność publicznaEdytuj

Katarzyna Munio jest współzałożycielką Instytutu Reklamy i Marketingu, przed wyborami samorządowymi była redaktor naczelną i wydawcą bezpłatnej gazety lokalnej pt. „Gazeta Domowa”. W rankingu Życia Warszawy została uznana za jedną z 50 wpływowych kobiet stolicy. Była wiceprzewodnicząca Zarządu Warszawskiego Stronnictwa Demokratycznego, a w 2007 roku startowała z list PO do Sejmu.

W wyborach samorządowych 2010 roku była kandydatką na prezydenta Warszawy oraz do Rady Miasta z ramienia Samorządowego Porozumienia Warszawskiego "Wspólnota Samorządowa", jednak nie została wybrana na żadne z tych stanowisk. W wyborach prezydenckich otrzymała 11 465 głosów, co dało jej 1,78%, natomiast w wyborach do Rady Miasta otrzymała 3 366 głosów w okręgu nr 1, co dało jej 4,24% poparcia.

Po przegranych wyborach porzuciła pracę na rzecz samorządu i zajęła się własną działalnością, w styczniu 2014 roku wraz z dziennikarzem Janem Fusieckim otworzyła "reaktywowany" lokal Chłodna 25 w kamienicy przy ul. Chłodnej 25, a prawa do nazwy otrzymała bezpłatnie od poprzedniego właściciela, Grzegorza Lewandowskiego.

Ma męża oraz dwójkę dzieci: syna Wilhelma i córkę Zuzannę.

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię