FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy kanałku. Zobacz też: Zespół przystankowy Kanał Bródnowski.
Kanał Bródnowski, Lecha (budowa promenady)

Budowa promenady na wysokości ul. Lecha (2014)

Kanal Brodnowski

Kanał Bródnowski w rejonie ul. Kondratowicza (2008)

Kanał Bródnowski – kanał melioracyjny o długości 11 kilometrów mający swoje źródła w okolicach posesji Chełmżyńska 214 na rembertowskim Kawęczynie, zasilany przez Kanał Ząbkowski, Kanał Zaciszański, Kanał Drewnowski i Kanał Lewandów. Kanał płynie wzdłuż ul. Gwarków, Bardowskiego, następnie pod ulicą Swojską i dalej przez Zacisze równolegle do Bukowieckiej, Rzewińskiej i Samarytanki . Przepływa pod ul. Kondratowicza a następnie płynie wzdłuż ul. Ostródzkiej pod ul. Toruńską, obok ul. Kamykowej i Zbożowej i na wysokości skrzyżowania ul. Warzelniczej z Białołęcką wpada do Kanału Żerańskiego. Dalsza jego część jest zasilana w wodę okresowo i płynie, meandrując, od przepompowni w Tomaszewie wzdłuż ul. Płochocińskiej i kontynnuje bieg poza granicami miasta.

W 2010 roku zapowiedziano, że otoczenie kanału ma być rewitalizowane, kanał zostanie oczyszczony, a wzdłuż niego powstaną ścieżki piesze, trasa rowerowa, trasy edukacyjne, miejsca na piknik oraz zbiornik wodny z przystanią. W rejonie ulicy Piecyka ma powstać także park z placem zabaw. Inwestycja ma kosztować około 30 mln złotych. Pierwsze prace oczyszczające, warte 940 tysięcy złotych, rozpoczęto w maju 2010 roku, natomiast w latach 2012-2013 zrealizowano pierwszy skwer w rejonie ul. Kondratowicza, a później także skwer historyczny przy ul. Malborskiej, skwer ekologiczny z przedszkolem i placem zabaw przy ul. Rolanda i skwer przy ul. Samarytanka i Korzona. W rejonie ul. Bardowskiego budowany jest zbiornik retencyjny z funkcjami rekreacyjnymi.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię