FANDOM

Instytut Cervantesa

Siedziba Instytutu

Instytut Cervantesa wejscie

Wejście do budynku

Instytut Cervantesa mieści się w pięciopiętrowym budynku przy ul. Nowogrodzkiej 22. Warszawski oddział jest aktualnie największy na świecie. Dyrektorem Instytutu Cervantesa w Warszawie jest Juan Manuel Casado Ramos.

HistoriaEdytuj

Instytut Cervantesa został utworzony w 1991 roku przez rząd hiszpański w celu popularyzacji języka hiszpańskiego oraz kultury wszystkich krajów hiszpańskojęzycznych. W listopadzie tego samego roku przy Ambasadzie Hiszpanii na ul. Myśliwieckiej powstał pierwszy oddział Instytutu w Polsce. Do 2004 roku był jedynym oddziałem w kraju.

Do obecnej siedziby przy ulicy Nowogrodzkiej 22 Instytut przeniósł się 7 maja 2008 r. W uroczystości otwarcia uczestniczył następca hiszpańskiego tronu, książę Asturii Filip wraz z małżonką. Nowy Instytut zajmuje ponad 4 000 metrów kwadratowych w pięciopiętrowym budynku zaraz przy Hotelu Novotel. Mieści się tam 21 sal do nauki języka, sala konferencyjna na 200 osób, sala wystawowa o powierzchni 300 metrów oraz biblioteka, której zbiory przekraczają 26 tysięcy pozycji.

CiekawostkiEdytuj

  • powierzchnia samej biblioteki w nowej siedzibie Instytutu jest większa niż cała powierzchnia starej siedziby.

Dane kontaktoweEdytuj

Instytut Cervantesa

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię