FANDOM

InterContinental Warszawa
adres: ul. Emilii Plater 49
Śródmieście
Ulica Emilii Plater Hotel InterContinental i WFC
Hotel InterContinental
Całkowita wysokość: 164 m
Wysokość do dachu: 154 m
Liczba kondygnacji
nadziemnych:
45
Rozpoczęcie budowy: 1997
Ukończenie budowy: 23 kwietnia 2004 - uroczyste otwarcie
Projektant: Tadeusz Spychała

Hotel InterContinental – pięciogwiazdkowy hotel w Warszawie, zlokalizowany pomiędzy ulicami Emilii Plater, Śliską oraz Sosnową. Został zaprojektowany przez zespół architektów pod kierownictwem nieżyjącego już Tadeusza Spychały. Budynek charakteryzuje jednolita, smukła bryła, utrzymana w groszkowej tonacji kolorów, podobnie jak sąsiadujący wieżowiec WCF. Mieści 326 pokoi o różnym standardzie, w tym 75 apartamentów mieszkalnych oraz posiada 12 sal konferencyjnych. W budynku jest również sala balowa, bar, restauracje, sauna, fitness club, solarium. Na 43 i 44 piętrze (150 metrów nad ziemią) położony jest nowoczesny basen, z którego można podziwiać panoramę miasta. Pod ziemią mieszczą się parkingi dla 175 pojazdów, rozłożone na pięciu poziomach. Wybudowanie budynku pochłonęło ponad 100 milionów euro.

W celu wybudowania wieżowca zamknięto na prawie rok przed rozpoczęciem budowy, a następnie wyburzono pierwszy w Polsce klub jazzowy, legendarne Akwarium (rok zał. 1970). Był to wówczas jedyny klub jazzowy w Warszawie. Mieszkańcy okolicznych bloków protestowali przeciwko nowemu budynkowi, tłumacząc że zasłoni im światło słoneczne. Nie przekonywały ich nawet zachęty ze strony inwestora, który chciał odnowić ich bloki. Ostatecznie doszło jednak do porozumienia z mieszkańcami, czemu budynek zawdzięcza swój ciekawy wygląd - stoi tak jakby na "kurzej stopce", a mieszkańcy bloków z tyłu mają taki sam dostęp do światła jak wcześniej. Klub jazzowy natomiast został reaktywowany w kompleksie Złote Tarasy.

Hotel InterContinental Warszawa otrzymał dwie nagrody: EMEA Market Performance Award 2005 oraz EMEA Quality Award 2005.

Ciekawostki Edytuj

  • Hotel InterContinental Warszawa jest trzecim co do wysokości pięciogwiazdkowym hotelem w Europie po Hotelu Ukraine i Gran Hotelu Bali.
  • Spośród wszystkich wieżowców w Polsce posiada najgłębiej położone fundamenty, które sięgają 20,7 metra głębokości.
  • Stoi na charakterystycznej "kurzej stopce", która została dodana aby mieszkańcy budynków obok Hotelu InterContinental mieli dostęp do światła słonecznego.

Linki zewnętrzne Edytuj

Galeria Edytuj

Wieżowce Warszawy
W kolejności od najwyższego do najniższego, uwzględniono wszystkie budynki liczące co najmniej 90 metrów:
Pałac Kultury i NaukiWarsaw Trade TowerRondo 1Centrum LIM (Hotel Mariott)Warszawskie Centrum FinansoweInterContinentalCosmopolitanOxford TowerIntracoSpektrum TowerŁucka CityBłękitny WieżowiecMillennium PlazaCentral TowerNovotelBabka TowerZłote TarasyPZU TowerIlmetHotel HiltonNorth GateThe Westin WarsawJM TowerING Tower

W sieci Wikii

Losuj Wikię