FANDOM

Zabytek.png
nr w rej.
A-789
DSCF5429.jpg

Budynek główny

Gmach Instytutu Weterynarii – budynek położony na Pradze Południe, przy ulicy Grochowskiej 272. Współcześnie stanowi siedzibę Sinfonii Varsovia.

Siedzibę Instytutu, pierwszej wyższej uczelni na tym terenie, wzniesiono w latach 1899-1900 według projektu rosyjskiego architekta Władimira Pokrowskiego. Po sąsiedzku znajdowało się targowisko koni i bydła dostarczające studentom materiału badawczego.

DSCF5430.JPG

Widok od strony parku

DSCF5432.JPG

Widok od strony Kobielskiej

W 1918 roku Instytut przekształcił się w studium weterynaryjne przy Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Warszawskiego, a w 1927 roku w Wydział Weterynarii UW, przejęty w 1952 roku przez Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego. W 2005 roku uczelnia całkowicie wyprowadziła się stąd na Ursynów.

W 2010 roku budynek przejęła Sinfonia Varsovia, na potrzeby której w latach 2010-2011 budynek odpowiednio przystosowano, zapowiedziano, że w latach 2014-2015 ma on zostać gruntownie zmodernizowany i przebudowany. Prace te jednak opóźniają się, nie powstał też specjalny tymczasowy pawilon koncertowy. Obecnie zakłada się, że całość prac zostanie ukończona w 2020 roku.

W sieci Wikii

Losuj Wikię