FANDOM

Gimnazjum nr 123 z Oddziałami Dwujęzycznymi i Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II
Nowodwory
Białołęka
Strumykowa nr 21
Budynek szkoły
Rok założenia: 1999
Typ szkoły: gimnazjum
Dyrektor: mgr Małgorzata Wiśniewska
Wicedyrektor: mgr Renata Królak
mgr Ewa Biernacka
mgr Ewa Cichowlas-Tochmańska
mgr Tomasz Remiszewski
Adres: Strumykowa 21
Zobacz szkołę w Google Maps

Gimnazjum nr 123 z Oddziałami Dwujęzycznymi i Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II – gimnazjum, zlokalizowane przy ulicy Strumykowej 21 w Białołęce, w budynku dzielonym wraz ze Szkołą Podstawową z Oddziałami Integracyjnymi nr 342 im. Jana Marcina Szancera.

W gimnazjum uczy się ok. 900 uczniów, co daje największą ilość uczących się w gimnazjum w Polsce. Na każdym poziomie kształcenia tworzone są oddziały integracyjne oraz dwie klasy dwujęzyczne.

HistoriaEdytuj

Gimnazjum powstało wraz z reformą oświaty 1 września 1999 roku. Z początku znajdowało się ono w starym budynku przy ulicy Van Gogha, jednak od 1 września 2000 roku przeniesiono je do nowego budynku, przystosowanego dla niepełnosprawnych. Nowo utworzone gimnazjum, pierwotnie noszące numer 3, zajęło zachodnią część budynku szkolnego.

1 września 2004 roku nastąpiła zmiana numeru gimnazjum na obecny, była ona związana z ogólnowarszawską reformą numeracji.

Średnie wyniki poszczególnych części egzaminów gimnazjalnych w Gimnazjum nr 123 w 2015 roku[1]:

  • Historia i WOS – 73,3%
  • Język polski - 70,5%
  • Matematyka - 62,2%
  • Przedmioty przyrodnicze - 61,3%
  • Język angielski (podst.) - 82,1%
  • Język angielski (rozsz.) - 65,2%

PatronEdytuj

Patronem Gimnazjum jest Jan Paweł II (1920-2005), papież, poeta, poliglota, aktor, dramaturg, pedagog, filozof i mistyk.

BudynekEdytuj

Budynek Gimnazjum powstawał od 1997 do 1999 roku i składa się z piwnicy, parteru i dwóch pięter.

Gimnazjum posiada razem okołu 50 sal, w tym 35 pracowni. Szkoła korzysta podczas lekcji wychowania fizycznego z Białołęckiego Ośrodka Sportu przy ulicy Strumykowej.

Przypisy Edytuj

  1. BIP - Średnie wyniki egzaminu z warszawskich gimnazjów w 2015 roku - dostęp 13.02.16

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię