FANDOM

CH Wilenska

Widok na centrum handlowe

Galeria Wileńska (dawniej Centrum Handlowe Warszawa Wileńska) – centrum handlowe położone przy ul. Targowej 72, na rogu al. Solidarności. Budynek to połączenie dworca kolejowego, centrum handlowego i powierzchni biurowej.

HistoriaEdytuj

Gmach centrum handlowego zintegroowany z dworcem kolejowym, powstał w latach 2000-2002, a centrum handlowe otwarto w kwietniu 2002 roku pod nazwą Centrum Handlowe Warszawa Wileńska. W latach 2013-2014 przebudowana została część restauracyjna centrum handlowego, zaprojektowana przez pracownię Benoy, w ramach prac powstała nowa przestrzeń z dodatkowymi schodami ruchowymi, zaś w kwietniu 2015 roku zmieniono nazwę centrum handlowego na Galeria Wileńska.

WyglądEdytuj

Centrum składa się z dwóch części:

  • pierwsza to trzy poziomy galerii handlowej z hipermarketem i krytym parkingiem, oraz znajdujące się ponad nią dwa piętra nowoczesnej powierzchni biurowej.
  • druga to dworzec kolejowy Warszawa Wileńska.

W części handlowej znajduje się hipermarket oraz 90 sklepów i punktów usługowych obejmujących takie branże jak moda (damska, męska, dziecięca), obuwie i galanteria skórzana, zdrowie i uroda, rekreacja i rozrywka, artykuły dla domu oraz usługi. Znajdują się tam również liczne punkty gastronomiczne.

Istnieją koncepcje, aby wyburzyć centrum handlowe, stację kolejową przenieść do podziemi, zaś w tym miejscu wybudować zespół apartamentowców.

Godziny otwarciaEdytuj

  • poniedziałek - sobota: 09.00 - 21.00,
  • niedziela: 10.00 - 20.00.

Komunikacja Edytuj

Do obiektu można dotrzeć każdym z pojazdów komunikacji miejskiej zatrzymującym się w zespole Dworzec Wileński. W bliskim sąsiedztwie znajduje się także stacja metra (M2) Dworzec Wileński.

W sieci Wikii

Losuj Wikię