FANDOM

E-3 Czas jazdy (min):
min – max
14 – 18
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 10-- minut

E-3nieistniejąca linia autobusowa ekspresowa, która kursowała na trasie z Targówka na Dworzec Wileński. Linię obsługiwała zajezdnia autobusowa Stalowa.

HistoriaEdytuj

E-3 na Bródno-Podgrodzie

Autobus Ikarus 417 na linii E-3 na pętli Bródno-Podgrodzie

Linię uruchomiono 1 października 1993 roku w celu usprawnienia połączenia Bródna ze Śródmieściem. Trasa biegła wówczas z Bródna-Podgrodzia na Dworzec Centralny. Bez większych zmian trasa przetrwała do 3 września 2007, kiedy to skrócono linię do Ronda Radosława aby nie kluczyła po Śródmieściu, a zapewniała jak najszybsze połączenie Bródna-Podgrodzia z przystankiem Dworzec Gdański przy stacji metra i rondem Radosława. 15 marca 2009 pod pretekstem remontu trasy W-Z linia została zawieszona. Oficjalna likwidacja linii nastąpiła 1 lipca 2009 - na trasie dodano wtedy kilka przystanków i przekształcono ją w linię przyspieszoną "400". Przejechanie całej trasy zajmowało jej od 19 do 26 minut, kursowała tylko w dni powszednie w godzinach szczytu, co około 15 minut. Linię obsługiwała zajezdnia autobusowa Stalowa.

Linia "E-3" została ponownie uruchomiona 9 marca 2015 roku, po oddaniu do użytku centralnego odcinka II linii metra, wspomaga linię "160" na trasie TargówekDworzec Wileński, zaczęła kursować jednokierunkowo, tylko w godzinach szczytu. Dzięki ograniczonej liczbie przystanków kierowca mógł także wybrać trasę alternatywną zamiast jazdy rozkładowym odcinkiem Radzymińskaal. Solidarności w celu ominięcia korków. Została zlikwidowana dnia 1 maja 2016 roku po zamknięciu ulic Ossowskiego, Pratulińskiej i Trockiej w związku z budową wschodniego odcinka drugiej linii metra.

TrasaEdytuj

z dnia 1 maja 2016 roku

Ulice (trasa według rozkładu)Edytuj

TargówekTrockaPratulińskaHandlowaOssowskiegoMyszkowskaGorzykowskaRadzymińskaal. SolidarnościDworzec Wileński

Kursy odbywają się tylko w godzinach szczytu tylko w jednym kierunku.

PrzystankiEdytuj

K1 Targówek
S Pratulińska
S Handlowa
S DKS Targówek
S Witebska
S Myszkowska
S Piotra Skargi
K2 Dworzec Wileński

Linki zewnętrzneEdytuj

Linie autobusowe ekspresowe ZTM

Kursujące: E-1E-2E-7E-8E-9
Zawieszone: E-5
Zlikwidowane: E-3E-4E-6

W sieci Wikii

Losuj Wikię