FANDOM

Mieszko

Dąb Mieszko

Dąb Mieszko, Mieszko I – dąb szypułkowy (Quercus robur), pomnik przyrody, jedno z najstarszych drzew w Polsce. Znajduje się on na Ursynowie, przy ul. Nowoursynowskiej na granicy Parku Natolińskiego, niedaleko skarpy wiślanej. Obwód pnia wynosi 840 cm (na wysokości 1,3 m), a wysokość sięga 26 metrów. Drzewo było wielokrotnie poddawane konserwacji i ogradzane, niestety pomimo tych działań powoli obumiera.

Dąb Mieszko ma ok. 620 lat (stan na 2014 rok), chociaż istnieją szacunki, że ma nawet do 1000 lat.

Badania ekspertów prowadzone od 2013 roku wykazały, że drzewo potrzebuje pilnego podwieszenia opadających konarów. Na 2015 r. Biuro Ochrony Środowiska Urzędu m.st. Warszawy zaplanowało wykonanie specjalnej konstrukcji z wiązaniami, które podtrzymają konary i uchronią je przed pęknięciem. W dalszej kolejności ma powstać nowe ogrodzenie i tablica edukacyjno-informacyjna[1].

GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Dąb Mieszko w złej kondycji! Potrzebuje nowej podpory. Tymczasem..., Klaudia Ziółkowska, Haloursynow.pl, 15 maja 2015 r. Dostęp 15 maja 2015 r.

W sieci Wikii

Losuj Wikię