FANDOM

Cmentarz polskokatolicki1

Widok na kaplice Matki Bożej Nieustającej Pomocy

Cmentarz polskokatolicki

Widok na cmentarz z południa

Cmentarz polskokatolicki3

Grób bp Józefa Padewskiego

Cmentarz polskokatolicki - wydzielony nieformalnie z cmentarza wojskowego na Powązkach kwartał, przeznaczony do pochówku wiernych Kościoła Polskokatolickiego, na terenie którego położona jest Kaplica Matki Bożej Nieustającej Pomocy, dookoła jej znajdują się nagrobki zasłużonego dla kościoła duchowieństwa i społeczników. Na cmentarzu polskokatolickim spoczywają min.:

  • bp Tadeusz Ryszard Majewski - biskup - zwierzchnik Kościoła Polskokatolickiego w RP w latach 1976-1994.
  • bp Józef Padewski - biskup-męczennik Polskiego Narodowego Kościoła Katolickiego.
  • bp Julian Pękala - biskup-zwierzchnik Kościoła Polskokatolickiego w latach 1951-1959 (przewodniczący zarządzającego kolegium biskupiego) oraz 1965 - 1975.
  • bp prof. dr Maksymilian Rode - biskup-zwierzchnik Kościoła Polskokatolickiego w latach 1959-1965, wcześniej ksiądz rzymskokatolicki.
  • ks. doc. Edward Bałakier - znany wykładowca Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej.
  • ks. Edward Narbutt-Narbuttowicz - ksiądz Polskiego Narodowego Kościoła Katolickiego, bliski współpracownik bp Józefa Padewskiego.
  • ks. dziek. inf. dr Tomasz Wójtowicz - dziekan warszawsko-łódzki, proboszcz Parafii św. Ducha w Warszawie w latach 1968 - 1998.

Zobacz teżEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię