FANDOM

Białołęcki Ośrodek Kultury (BOK) – ośrodek kulturalny, mieszczący się obecnie w nowoczesnym budynku przy ul. Van Gogha 1 na Białołęce w obszarze MSI Tarchomin. Od 2016 istnieje także filia ośrodka we wschodniej Białołęce, w budynku Szkoły Podstawowej nr 356, przy ul. Głębockiej[1].

Celem ośrodka jest inicjowanie i wspieranie wszelkich działań kulturotwórczych na terenie dzielnicy, przy ośrodku działa także kilka grup teatralnych oraz pierwsze w dzielnicy kino "Kino na boku"[2]. Pod Białołęcki Ośrodek Kultury podpada też inicjatywa społeczna "3 pokoje z kuchnią".

Ośrodek powstał 1 lipca 1997 roku i początkowo miał swoją siedzibę w budynku Urzędu Gminy (ob. Urząd Dzielnicy Białołęka), we wrześniu 2005 roku przeniesiono ją do aktualnej lokalizacji, gdzie BOK dzieli budynek z Zespołem Szkół nr 106 i czytelnią naukową. Budynek ten został finalistą konkursu "Życie w architekturze" organizowanego przez czasopismo Architektura Murator[3].

Od jego powstania dyrektorem ośrodka był Tomasz Służewski, następnie po jego śmierci od sierpnia 2011 roku funkcję tę pełniła odwołana ze stanowiska Anna Barańska-Wróblewska[4], a w kwietniu 2014 roku na to stanowisko powołany został Krzysztof Mikołajewski.

Przypisy Edytuj

  1. Białołęka. Nowy dom kultury otwiera się przy Głębockiej. Gazeta Stołeczna
  2. BOK na stronie urzędu dzielnicy - dostęp 17.02.16
  3. Gimnazjum i Centrum Kultury w Warszawie Białołęce - dostęp 17.02.2016
  4. BOK na stronie inwestycyjnej urzędu dzielnicy - dostęp 17.02.16

Linki zewnętrzneEdytuj