FANDOM

Aleja Stanów Zjednoczonych
Saska Kępa, Grochów
Praga Południe
Trasa Łazienkowska, buspas).JPG
al. Stanów Zjednoczonych
Okres powstania: 1935 rok
Długość: 3 150 m
Zakres numerów: 16-69

Aleja Stanów Zjednoczonych – droga na Pradze Południe wiodąca od Mostu Łazienkowskiego do ronda Wiatraczna, stanowiąca fragment Trasy Łazienkowskiej. Aleją odbywa się ruch autobusowy.

Aleja Stanów Zjednoczonych.JPG

Aleja Stanów Zjednoczonych

Aleja Stanów Zjednoczonych pojawiła się po raz pierwszy na mapach w latach 30. XX wieku ([1] mapa z 1935 roku), lecz wówczas łączyła tylko Wał Miedzeszyński z Paryską (później przedłużono ją do Międzynarodowej). W czasie wojny nazwę ulicy zmieniono na Europejską. W 1969 na aleję Stanów Zjednoczonych wyruszyły pierwsze autobusy przyspieszonej linii K. Aleję w obecnym kształcie otwarto dla ruchu 22 lipca 1974 roku.

Aleja rozpoczyna swój bieg na zachodzie przy węźle drogowym z mostem Łazienkowskim i Wałem Miedzeszyńskim. Następnie biegnie na północny-wschód mijając po drodze Paryską (bez możliwości zjazdu), Saską, Afrykańską i Międzynarodową (połączone ze sobą kładką), po czym dochodzi do węzła – na północ idzie dalej al. Stanów Zjednoczonych, na wschód ulica Ostrobramska, a na północny-zachód ul. Kinowa. Biegnąc dalej na północ aleja mija ulice Międzyborską, Grenadierów i Kruszewskiego dochodząc do ronda Wiatraczna.

Pomiędzy Saską Kępą i Przyczółkiem Grochowskim aleja biegnie przez rozległe tereny ogródków działkowych, przechodząc po drodze nad kanałem Wystawowym i znajdującym się tuż obok jeziorem Gocławskim. Przy alei Stanów Zjednoczonych mieści się także kościół parafii Matki Bożej Królowej Polskich Męczenników.

Przy al. Stanów Zjednoczonych znajdują się następujące obiekty:

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię