Fandom

Warszawikia

Aleja Sikorskiego

5356 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy na Mokotowie. Zobacz też: ulica Sikorskiego w Wesołej.
Aleja gen. Władysława Sikorskiego
Stegny
Mokotów
Sobies6DSC 0963.JPG
Ulica gen. Sikorskiego (2011)
Okres powstania: lata 70. XX wieku
Długość: 2 400 m
Zakres numerów: 5-13

Aleja generała Władysława Sikorskiego – arteria na Mokotowie, która łączy ul. Sobieskiego z al. Wilanowską. Nazwa ulicy upamiętnia Władysława Sikorskiego, polskiego polityka, wojskowego, generała Wojska Polskiego, premiera Rządu na Uchodźstwie podczas II wojny światowej, zginął w katastrofie na Gibraltarze w 1943.

Ulica stanowi fragment drogi krajowej numer 7.

HistoriaEdytuj

52° 10.970' N 21° 2.717' E

Powstała w latach siedemdziesiątych, wraz z Doliną Służewiecką, i miała zostać fragmentem obwodnicy Warszawy przechodzącą mostem na drugą stronę Wisły[1]. Swoją nazwę otrzymała 5 stycznia 1981[2], wcześniej – wraz z obecnym fragmentem al. Witosa – nosiła nazwę „Stegny”[3].

Przed wcieleniem Rembertowa do Warszawy generała Sikorskiego upamiętniała obecna ul. Arsenalska. W latach czterdziestych XX wieku próbowano zmienić nazwy, na te upamiętniające generała, Alej Jerozolimskich i al. Waszyngtona.

OpisEdytuj

Po drodze przecina takie ulice jak: Świętego Bonifacego, Pory, Warneńska i kończy się przy ul. Jana III Sobieskiego, fragmencie Traktu Królewskiego, który rozwidla się w kierunku Śródmieścia i Wilanowa. Bardzo blisko skrzyżowania z Sobieskiego znajduje się Tor Stegny. Do ulicy przypisane jest bardzo mało budynków – jedynie sześć[4], reszta ma adresy ulic przecinających arterię lub biegnących równolegle.

Ulicą odbywa się ruch autobusowy, na całej długości przebiega asfaltowa ścieżka rowerowa.

Przypisy Edytuj

  1. Spacerownik po Służewie. Dolina Służewska, św. Jan Nepomucen i ostatnie wiejskie gospodarstwo. Gazeta Stołeczna
  2. Historyczne zmiany nazw ulic. Trasbus
  3. Plan Warszawy 1978/1979. Trasbus
  4. Mapa urzędu miasta

W sieci Wikii

Losuj Wikię